Produktene befinner seg i havet, mens M3 er løftet opp i skyen. Slik er det hos Insula, etter at de på kun 15 uker, midt under pandemien, gjennomførte sin skyreise. Faktisk er Insula blant de 20 største sjømatprodusentene i verden, her i Norge med “Lofoten” som sitt mest kjente varemerke. Prosjektet ble gjennomført med Elvenite som partner, hvor prosjektleder Erik Karlström ikke la skjul på at han var imponert over hvilken struktur og orden det var i Insula. – Det er en bedrift med orden i systemene, noe som var helt avgjørende for å gjennomføre prosjektet på så kort tid, sa han under breakout-sesjonen Insula og Elvenite holdt i fellesskap.
Insulas skyreise ble gjennomført som et en-til-en-prosjekt, altså med tilsvarende funksjonalitet i M3 Cloud som de hadde i sin On Premise løsning.
– Et sterkt ønske om høyere sikkerhet var en av flere årsaker til at vi gjennomførte prosjektet, i tillegg til at vi hadde opplevd en del driftsproblemer tidligere. Erfaringen i ettertid er at vi skulle testet enda mer selv, fra ende til ende. Det kan selvsagt være fristende å ta med seg ny funksjonalitet i et slikt prosjekt, men vi var knallharde på at det skulle gjennomføres en-til-en. Fremover kan vi bruke ressursene på å hente gevinst ut av ny funksjonalitet og utvikle M3 i takt med behovene i selskapet, uttalte CIO Line Fjeldstad i Insula.
Info-team er den norske brukerforeningen for brukere av Infors produkter med fokus på M3. Foreningen har eksistert i Norge siden 1986, og har som mål å være bindeledd mellom brukerne og Infor og Infors partnere.