Konferanse

Infoteamdagene 2023

Velkommen til Infoteamdagene 2023! Vi gleder oss til å møtes igjen. Konferansen arrangeres på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport den 20. og 21. sept.

Dato: 20. – 21.09.2023

Tid: 09:00 – 18:00

Event typ: Konferens

Event plats: Clarion Hotell & Kongress, Oslo Lufthavn

OM KONFERANSEN

Temaet for årets konferanse «Lag en enklere arbeidsdag» har sitt utspring i diskusjoner om bruken av Infors «nye» løsninger som bl.a. Infor OS. Vi har diskutert og pratet mye og lenge om Infor OS, AI, App’er, workflows, homepages og Finance 4.0 og nå vil vi gjerne bli mer konkrete og vise til praktiske løsninger. Det kommer en god del annet også så det blir innhold som er relevant for alle.

 

Nytt for i år er Infoteamappen som blir introdusert under konferansen. Appen inneholder bl.a. program, deltagerliste, informasjon om utstillere og foredragsholdere på ITD2023 samt mulighet for chat. Vi tenker at det på denne måten blir enklere å søke opp og finne andre deltagere, utstillere eller foredragsholdere som du ønsker å få kontakt med.

 

For første gangen, ønsker vi også Infors LN-kunder velkomne til Infoteamdagene og Infoteam. Vi ser at det er mer og mer som er felles for løsningene og gleder oss til å introdusere vår brukerforeningen og brukermiljø til denne gruppen. Vi ønsker dere alle velkomne til ITD2023 og som medlemmer i Infoteam.
Arbeidsgruppe for LN-delen av programmet er godt i gang så vi håper og tror at dette blir interessant for dere som er LN-brukere.

 

Vi jobber med det detaljerte innholdet i programmet men her er informasjon om noen av våre hovedtalere:

 

Påmeldingsfrist: 1. september 2023

 

Early Bird: Meld deg på senest 9. JUNI og betal kun NOK 2.900,- pr. person.

KART

LOKALE

Klikk for større kart og mer informasjon

PROGRAM 20. September

08:30 - 12:30
08:30 - 09:00
09:00 - 09:20
09:20 - 10:00
10:00 - 10:30
10:30 - 10:40
10:40 - 11:30
11:30 - 12:30

Registering

Velkommen v/Infoteams forman

Konferansier – Håkan Strömbeck

Kunstig intelligens og valgene vi ikke tar – Inga Strümke

Infor i Norge med særlig fokus på – Hvordan identifiserer vi morgendagens forretningsutviklere?

Erlend Skaar-Olsen, Infor

Benstrekk

Infor M3 Roadmap v/Ole Rasmussen, Infor
Infor LN Roadmap v/Marco Hogenraad, Infor

Lunsj

12:30 - 13:00 Break out
Terminal 1
Terminal 2
Terminal 3
Terminal 4
Terminal 5

Hvordan tenker «Guldmedlem» om overordnet tema for konferansen?

Hallgeir Øvrebust, Infor

Usability (annen tittel kommer)

Elkem og Ole-Petter Hammersland/ Per Christian Øen

Hvordan tenker «Guldmedlem» om overordnet tema for konferansen?

Vince

MOWI-sales app, underlättar och effektiviserar vardagen för MOWI’s säljare.

Elvenite

Hvordan tenker «Guldmedlem» om overordnet tema for konferansen?

Navcite

13:10 - 13:40 Break out
Terminal 1
Terminal 2
Terminal 3
Terminal 4
Terminal 5

Hvordan tenker «Guldmedlem» om overordnet tema for konferansen?

Embriq

Resan til molnet ur ett icke-tekniskt perspektiv

De flesta som pratar om molnresor fokuserar mycket på den tekniska biten, vi vill prata om de lite mer mjuka värdena, strategi, planering, team etc.

Elvenite

M3 Financials i en fremtidig kontekst

En presentasjon av Financials 4.0, inkludert konfigurering av Excel-maler og hva som kan oppnås ved hjelp av hhomepages, widgeter og workflows.

Erik de la Chapell og Andreas Barkarö, Infor

Infor’s AI strategy and plans as well as what has been achieved/status per today.

Marcel Koks, Infor

Hvorfor skal jeg gå til CloudSuite LN – eller ikke?

Freddy Johnsen, Logistikksjef, Mustad.

13:40 - 14:30
Spesialisthjørnet + kaffe
Hva er Spesialisthjørnet?

Kaffe og besøk hos utstillere og spesialisthjørnet.

Ideen med «spesialisthjørnet» er at du som deltager skal kunne ta med deg dine problemstillinger innenfor et spesielt området og få hjelp med å finne en løsning ved spesialister innenfor området. Eller så kan du rett og slett bare diskutere muligheter, høre om hvordan andre har brukt løsningen og få gode ideer.

Vi tilbyr 7 ulike temaer i år. I utstillerområdet finner du en stand for hvert tema der våre spesialister holder til og er tilgjengelige for å møte deg.

Hvis ikke tiden i programet som er avsatt passer for deg, kan du booke en annen. Send i så tilfelle e-mail med informasjon om hvem du vil møte og når til infoteam@infoteam.no.

Spesialisthjørnet: Finance 4.0
Spesialisthjørnet: Bygge integrasjoner
Spesialisthjørnet: Bygge Workflows og Hjemmesider
Spesialisthjørnet: Infor M3 Supply Chain
Spesialisthjørnet: LN-hjørnet
Spesialisthjørnet: Infor M3 Ordre/innkjøp
Spesialisthjørnet: Process Models

14:30 - 15:15 Break out
Terminal 1
Terminal 2
Terminal 3
Terminal 4
Terminal 5

Gevinster etter skyløft. Hvordan organisere for å ta ut gevinstene.

Kunde sammen med og Espen Enger, Columbus

Ansv. Vince

Ansv. Navcite

Infor Food & Beverage Roadmap.

Marcel Koks, Infor

Hvordan tenker Infor om integrasjoner og LN?

Marco Hogenraad

15:15 - 15:45
Spesialisthjørnet + kaffe
Hva er Spesialisthjørnet?

Kaffe og besøk hos utstillere og spesialisthjørnet.

Ideen med «spesialisthjørnet» er at du som deltager skal kunne ta med deg dine problemstillinger innenfor et spesielt området og få hjelp med å finne en løsning ved spesialister innenfor området. Eller så kan du rett og slett bare diskutere muligheter, høre om hvordan andre har brukt løsningen og få gode ideer.

Vi tilbyr 7 ulike temaer i år. I utstillerområdet finner du en stand for hvert tema der våre spesialister holder til og er tilgjengelige for å møte deg.

Hvis ikke tiden i programet som er avsatt passer for deg, kan du booke en annen. Send i så tilfelle e-mail med informasjon om hvem du vil møte og når til infoteam@infoteam.no.

Spesialisthjørnet: Finance 4.0
Spesialisthjørnet: Bygge integrasjoner
Spesialisthjørnet: Bygge Workflows og Hjemmesider
Spesialisthjørnet: Infor M3 Supply Chain
Spesialisthjørnet: LN-hjørnet
Spesialisthjørnet: Infor M3 Ordre/innkjøp
Spesialisthjørnet: Process Models

15:45 - 16:30 Break out
Terminal 1
Terminal 2
Terminal 3
Terminal 4
Terminal 5

Ansv. Embriq

Presentasjon av NLP pallerapportering til NLP Portalen.

Unil og ERPkonsult. De fleste produksjons-bedrifter og handelsbedrifter har behov for ulike type lastbærere. (plast-paller eller EUR-paller). Lagerbeholdnig av disse pallene skal rapporteres inn til NLP for beregning av leiekostnad for disse pallene. Palle-regnskapet i M3 gir oversikt over palle-beholdninger og automatiserer rapportering av paller til NLP portalen.

M3 Finance & Localization – Siste nytt

Finn ut om de siste nyhetene og få en oppdatering av produktveikartet for M3 Finance and Localization. Sesjonen vil også gi en oversikt over hvordan vi har tenkt å gjøre for å ta i bruk Experience Designer for M3 Financials og hvordan dette vil være til nytte for brukerne.

Lars Bremer, Infor

Infor M3 Portal – nyheter og oppdateringer.

I oktober lanserer Infor, M3 Portal Supplier. En løsning som mange har ventet på.
I dette foredraget får vi hightlights om denne nyheten i tillegg til en del oppdateringer og kundeerfaringer fra eksisterende løsninger.

Egil Gussiås, Infor

Midport?

16:40 - 17:30

Discussion about Artificial Intelligence in Infor’s world with concrete examples and solutions that are in use today. Ole Rasmussen, Håkan Strömbeck, Marcel Koks, Infor.

18:30 - 19:30

Mingling i utstillerområdet

19:30 -

Middag og underholdning

PROGRAM 21. September

09:00 - 09:45

Francois Sibbald

09.45 - 10:30
Spesialisthjørnet + kaffe
Hva er Spesialisthjørnet?

Kaffe og besøk hos utstillere og spesialisthjørnet.

Ideen med «spesialisthjørnet» er at du som deltager skal kunne ta med deg dine problemstillinger innenfor et spesielt området og få hjelp med å finne en løsning ved spesialister innenfor området. Eller så kan du rett og slett bare diskutere muligheter, høre om hvordan andre har brukt løsningen og få gode ideer.

Vi tilbyr 7 ulike temaer i år. I utstillerområdet finner du en stand for hvert tema der våre spesialister holder til og er tilgjengelige for å møte deg.

Hvis ikke tiden i programet som er avsatt passer for deg, kan du booke en annen. Send i så tilfelle e-mail med informasjon om hvem du vil møte og når til infoteam@infoteam.no.

Spesialisthjørnet: Finance 4.0
Spesialisthjørnet: Bygge integrasjoner
Spesialisthjørnet: Bygge Workflows og Hjemmesider
Spesialisthjørnet: Infor M3 Supply Chain
Spesialisthjørnet: LN-hjørnet
Spesialisthjørnet: Infor M3 Ordre/innkjøp
Spesialisthjørnet: Process Models

10:30 - 11:15 Break out
Terminal 1
Terminal 2
Terminal 3
Terminal 4
Terminal 5

Ansv. Fortude

How to get started with sustainable sourcing program

ESG (Environmental, Social, and Governance) factors are getting more and more attention these days – both from an internal as well as an external perspective. By considering ESG factors in sourcing decisions, organizations can mitigate risks, improve their reputation and build more sustainable and resilient supply chains. Additionally, consumers are increasingly interested in buying from companies that prioritize ESG, so considering ESG in sourcing decisions can also be beneficial from a marketing / sales perspective.
Why ESG matters and how you can get started.

Jon Nordsletten, Medius

Integrasjon – Veien til fremtidig fleksibilitet.

NN, Avella

Ansv. iCore

Akva Group – hvorfor valgte vi LN.

Gunhild Vik

11.15 - 11:45
Spesialisthjørnet + kaffe
Hva er Spesialisthjørnet?

Kaffe og besøk hos utstillere og spesialisthjørnet.

Ideen med «spesialisthjørnet» er at du som deltager skal kunne ta med deg dine problemstillinger innenfor et spesielt området og få hjelp med å finne en løsning ved spesialister innenfor området. Eller så kan du rett og slett bare diskutere muligheter, høre om hvordan andre har brukt løsningen og få gode ideer.

Vi tilbyr 7 ulike temaer i år. I utstillerområdet finner du en stand for hvert tema der våre spesialister holder til og er tilgjengelige for å møte deg.

Hvis ikke tiden i programet som er avsatt passer for deg, kan du booke en annen. Send i så tilfelle e-mail med informasjon om hvem du vil møte og når til infoteam@infoteam.no.

Spesialisthjørnet: Finance 4.0
Spesialisthjørnet: Bygge integrasjoner
Spesialisthjørnet: Bygge Workflows og Hjemmesider
Spesialisthjørnet: Infor M3 Supply Chain
Spesialisthjørnet: LN-hjørnet
Spesialisthjørnet: Infor M3 Ordre/innkjøp
Spesialisthjørnet: Process Models

13:10 - 13:40 Break out
Terminal 1
Terminal 2
Terminal 3
Terminal 4
Terminal 5

Mycronic blir ett Connected Company genom DataHub

Mycronic har vuxit kraftigt under de senaste åren, både organiskt och genom förvärv. För att stöda en fortsatt tillväxt, samt både existerande och framtida digitaliseringsbehov har man tillsammans med Fellowmind skapat en DataHub. I den finns relevant data från olika system (både i molnet och on prem) samlad i realtid. Datan används för integrationer och olika BI-lösningar, och är även tillgänglig för t.ex. Low Code-verktyg genom API:er.

Nicklar Andersson, Fellowmind

Leanswift – a Wipro Company

Output and Document Management for Infor M3 CloudSuite

Accure CloudSuite for M3 is developed to work seamless with M3 CloudSuite and IDM and to give you a modern, flexible Output Management solution that works 24/7, with operational support from Accure. You can setup your own Tenant in Accure Multi-Tenant CloudSuite for M3 in less than one hour and start creating document, labels, and reports, and deliver them using Accure Regional gateways all over the world for Cloud printing, eMail, EDI and many more formats, already pre-configured.

We will explain more about the benefits and how to start using Accure CloudSuite for M3 during this session, and how to become Cloud ready for M3 CloudSuite even if you are running your M3 on-premise today. Accure CloudSuite for M3 works for all M3 versions, on-premise, private or Multi-Tenant cloud with StreamFiles M3xml and at the same time using pre-configured adapters.

Ansv. BE-terna

Change Management. Hvorfor, hvordan og hva?

Tuan Viet Vo, Glamox sammen med Leif Slaaen, Mazeppa

12:30 - 13:00

Bærekraft – Vi avslutter med å høre om hvordan Infor hjelper bedrifter med å implementere bærekraftige løsninger. Lars Bremer & Håkan Strömbeck, Infor

13:00 - 14:00

Vi avslutter med lunsj i utstillerområdet

PÅMELDING, PRIS & PRAKTISK INFO

Påmelding til ITD2023 gjøres ved å bruke «Jeg vil gjerne delta» knappen under.

 

Vi ber om at du er nøye når du oppgir fakturaadresse og firmanavn slik at vi sender fakturaen til riktig sted. Vi gjør oppmerksom på at påmeldingen er bindende. Avbestilling må gjøres senest den 5. september. Men, vi endrer gjerne navn på deltagere hvis du finner noen som kan overta din plass.

FOREDRAGSHOLDERNE

Les mer om våre foredragsholdere.

 

Vi oppdaterer siden fortløpende, etterhvert som foredrag og foredragsholdere er på plass.

KONFERENSEAVGIFT

EARLY BIRD:
Meld deg på senest 9. JUNI og betal kun NOK 2.900,- pr. person.

 

Konferanseavgift for Infoteams medlemmer:

 

  • Deltagelse u/overnatting, pr. dag: kr. 1.675,-
  • Deltagelse den 20. sept. u/overnatting men inkl. middag: kr. 3.200,-
  • Deltagelse på hele 2-dagerskonferansen: kr. 3.700,-
  • Early Bird, deltagelse på hele 2-dagerskonferansen: kr. 2.900,-

 

Konferanseavgift hvis du ikke er medlem av Infoteam:

 

  • Deltagelse u/overnatting, pr. dag: kr. 2.675,-
  • Deltagelse den 20. sept. u/overnatting men inkl. middag: kr. 4.200,-
  • Deltagelse på hele 2-dagerskonferansen: kr. 5.700,-
  • Early Bird, deltagelse på hele 2-dagerskonferansen: kr. 4.900,-

 

Ta med dine kollegaer – meld på 4 deltagere og betal KUN konferanseavgift for 3.

OPPHOLD

Opphold, helpensjon, 19. – 21. september, kr 4.990,-

 

Opphold, helpensjon, 20. – 21. september, kr 3.900,-

 

Prisen inkluderer overnatting i enkeltrom med helpensjon. Dvs. alle måltider inkl. drikke til maten.

 

SISTE PÅMELDINGSFRIST: 1. SEPTEMBER 2023

UTSTILLERE - EN PERFEKT MØTEPLASS

Velkommen som utstiller på ITD20223.

 

Som deltager kan du her følge med på hvem som er utstiller på årets konferanse. Bruk muligheten på ITD2023 til å møte og diskutere løsninger og behov med utstillere som er relevante for deg.

BILDER FRA ITD2022