Webinar

Hvordan løse virksomhetens krav til MVA-Rapportering?

Som en del av årets Infoteamdager tilbyr vi, i løpet av november, en serie webinarer. I dette, vil vi få en orientering om hvordan Infor kan bidra til å løse virksomhetens krav til MVA-rapportering.

Dato: 16. november 2021

Tid: 14:00 – 15:00

Skattemyndighetene har varslet at det kommer en ny MVA-melding med virkning fra 1. januar 2022. MVA-meldingen skal baseres på standard SAF-T koder og det vil være mulig å levere MVA-meldingen direkte fra regnskapssystemet. Skatteetaten vil fortsatt støtte funksjonalitet for fortsatt å levere MVA-meldingen manuelt, men selve oppgaven vil bli endret.

 

Dagens MVA-melding har 19 poster til utfylling og kan leveres direkte fra regnskapssystemet til Altinn eller leveres ved manuell utfylling i Altinn.

 

Den nye MVA-meldingen har flere poster som kan fylles ut og vil være basert på 25 standard SAF-T koder. I tillegg til rapportering av SAF-T koder skal følgende også spesifiseres særskilt ved rapportering av merverdiavgift:

 

  • Tap på krav
  • Justeringer etter justeringsreglene
  • Tilbakeføring
  • Uttak

 

Magne Skamfer og Frode Sollie i Infor vil utdype problemstillingen samt beskrive hvordan Infor kan bidra til å løse utfordringene i din virksomhet med fokus både på økonomiområdet og integrasjonsdelen.

 

Forbered dine spørsmål og meld deg på webinaret. Og send gjerne informasjon om webinaret videre til andre i din organisasjon som kan være interessert.

 

Pris: Webinaret er gratis for Infoteams medlemsbedrifter.
For deltagere fra bedrifter som ikke er medlem i foreningen er prisen: kr. 500,- pr.- person.